de fiskere, som havde investeret i udstyr specifikt til krabbefiskeriet. • FSK-PO spurgte, om de 75 kg. var pr. landing. Fiskeristyrelsen svarede, at det var pr. landing og påpegede, at der skulle være en logbog eller afregning pr. landing. • Formanden oplyste, at man i departementet arbejdede på en regelændring i Scheveningen- gruppen. b. Undersøgelse
sager berørt på tidligere møder a. Data over forskellige landinger mhp. at fastlægge behovet for justeringer af bifangst og bagatelgrænse Departementet oplyste, at sagen om justering af bagatelgrænsen fortsat var under behandling i departementet. Dataoversigt fra Fiskeristyrelsen over landinger var udsendt som bilag sammen med det endelige mødemateriale [...] foreslog DFPO at genindføre et mindstemål for rødtunge på 26 cm. Departementet opfordrede erhvervet til at indsende en skriftlig begrundelse for ønsket. d. Grænse på 75 kg. for landing af krabbekløer i andre redskaber end tejner Departementet oplyste, at der på baggrund af FSK-PO's henvendelse til fødevareministeren om afskaffelse eller lempelse af reglen [...] forslaget fra FSK-PO og tilføjede, at reguleringen var en stor udfordring for såvel kystfartøjer som de større garnfartøjer, der ville få et større tab, da bestemmelsen var pr. landing. Derudover opfordrede DFPO til en tættere dialog mellem erhvervet og Fiskeristyrelsen, når de påbegyndte håndhævning af regler, som tidligere ikke har været håndhævet. Fis
Fiskeristyrelsen pointerede, at styrelsen i løbet af 1. kvartal ville vurdere om ønsket om fiskeri af både sild til konsum og brisling til industri på samme fangstrejse og i samme landing kunne indføres i overensstemmelse med prøveudtagningsplanerne. DFPO spurgte til 9-procentreglen og ønskede at høre, om der var mere at tilføje siden sidst. Departementet meddelte [...] bekendtgørelsen var indførslen af de nye B- kvoter, som blev udskudt lige før jul pga. manglende IT-understøttelse. Desuden ændredes grænsen for, hvornår man skulle forudanmelde landing af torsk i Østersøen fra 300 kg. til 250 kg., som blev annonceret før jul. Derudover var der en række præciseringer af gældende bestemmelser i bekendtgørelsen samt eventuelt [...] - 50 pct. af fangsten blev landet i dansk havn, eller - 50 pct. af fangstrejser udgår fra dansk havn. 2) Forenkling af indkomstkravet for bierhvervsfiskere. Krav om årlig landing til en værdi af mindst 5000 kr. (2000 kr. for pensionister). I dag blev der stillet krav om, at mindst fem pct. af indkomsten skulle stamme fra fiskeri, hvilket indebar ad
orienterede om ICCAT reglerne for fiskeri af tun. Der er landingspligt på tun, og der ses nu næsten dagligt landinger af tun. Reglerne er komplekse. Tun må kun landes i bestemte havne, ligesom bestemte dokumenter skal udfyldes i forbindelse med landing. Har man fanget tun og er i tvivl om reglerne, kan man ringe til døgnvagten der vil være behjælpelige. [...] afsatte mængde på 831,6 tons, hvilket svarer til en udnyttelse på 94 pct. LFST foreslog, at der derfor indføres stop for dette fiskeri med udgangen af indeværende uge. En enkelt landing mere, og der er landet mere, end der er afsat. DSA ønskede at vide, hvorfor der ikke var blevet udsendt en høring. Styrelsen medgav, at det kunne der godt have været, men at [...] partier industrifisk i små havne blev behandlet under evt. Et sæt fiskere i Bagenkop ville gerne fiske brisling og lande disse i Bagenkop. Kontrollen havde dog påpeget, landingerne fra hvert fartøj skal vejes, inden de læsses i den samme container. Dette kan være en stor udfordring, når den nærmeste brovægt er i Rudkøbing og denne lukker kl. 16.00.
been active during the year, i.e. didn’t have any registered landings value. A total of 541 vessels are considered as commercial vessels, i.e. their total landings value was above the threshold level of € 36,000 in 2015, while the remaining 959 vessels were non- commercial vessels with landing values below € 36,000 in 2015. Table A.1. Number of registered [...] kW. Section A Link with fisheries The linkages between the different fleet segments and the kind of fisheries they conduct are shown in Table A.2 based on landing value and Table A.3 based on landing whole weight. A detailed overview for the commercial and non-commercial vessels can be found in Annex 3. The fleet segments below 40 metres are primarily [...] entry restricted fisheries for mussels and shrimps. Table A.2. Distribution landing value in 2015 on overall fisheries in % Length Gear Round fish Flatfish Lobster and shrimp Macke- rel and herring Other species Reduc- tion spe- cies1) Entry- re- stricted 2) Total landings value4) € 1,000 % VL0010m DTS 35 46 16 0 2 0 1 868 0.2 PGP 34 18 8 3 36 0 1 11
vandprøvesæt • Ved skærpet overvågning skal hver landing af muslinger m.m. analyseres for algegifte. • Muslinger fisket under skærpet overvågning skal tilbageholdes i DK, indtil resultaterne fra de analyserede prøver er blevet vurderet af Kontrolafdeling Viborg og de enkelte partier frigivet. • Straks efter landing skal kopi af registreringsdokumentet sendes [...] • Hvis arterne af muslinger m.m. fra bifangsten skal sælges til direkte konsum skal der også analyseres for E. coli og Salmonella. • Ugen efter bifangsten er indgået i en landing, betragtes bifangsten ikke længere som bifangst, og skal indgå i den almindelige overvågning for hver enkelt art af muslinger. Uændret på muslingeområdet Midlertidig mikrobiologisk
hvilke arter der fiskes. Logbogen skal ved landing i dansk havn i umiddelbar tilknytning til landing og losning afleveres eller fremsendes til den lokale afdeling af Fiskeristyrelsen, i hvis område landingshavnen ligger, uanset om der efter de almindelige regler gælder en længere frist for aflevering. Ved landing i udenlandsk havn, fremsendes logbogsbladene
hvilke arter der fiskes. Logbogen skal ved landing i dansk havn i umiddelbar tilknytning til landing og losning afleveres eller fremsendes til den lokale afdeling af Fiskeristyrelsen, i hvis område landingshavnen ligger, uanset om der efter de almindelige regler gælder en længere frist for aflevering. Ved landing i udenlandsk havn, fremsendes logbogsbladene
have the lowest landing value from affected gears (i.e. trawls). This assumption may be biased because there are differences in the cost required to generate 1 € worth of landings between gears. However, these possible differences are not documented. In the following any reference to ‘gross landing value’ means the value of the landings for 2007-2009 [...] statistics on landings (weight) and shows a a fairly stable situation except for sand eel where 2009 accounts for almost 30% of the landings from Division IVb while the share was below 5% in 2007-2008. The absolute amounts for Division IVb are found in Table 8b Table 8a .Landings (weight) reported from the Dogger Bank SCI in % of the landings reported from [...] Netherlands 4% (€ 2.2 mill), and UK 11% (€ 7 mill). Overall the SCI area is about 7% (€ 18 mill) of the total landing value compared to the landings from the central and southern North Sea (Division IVb,c). 8.1.3 Fleet activity by gear (landing values) As shown by Tables 8b and 8c the gear groups of major importance in terms of effort and economic importance
have the lowest landing value from affected gears (i.e. trawls). This assumption may be biased because there are differences in the cost required to generate 1 € worth of landings between gears. However, these possible differences are not documented. In the following any reference to ‘gross landing value’ means the value of the landings for 2007-2009 [...] statistics on landings (weight) and shows a a fairly stable situation except for sand eel where 2009 accounts for almost 30% of the landings from Division IVb while the share was below 5% in 2007-2008. The absolute amounts for Division IVb are found in Table 8b Table 8a .Landings (weight) reported from the Dogger Bank SCI in % of the landings reported from [...] Netherlands 4% (€ 2.2 mill), and UK 11% (€ 7 mill). Overall the SCI area is about 7% (€ 18 mill) of the total landing value compared to the landings from the central and southern North Sea (Division IVb,c). 8.1.3 Fleet activity by gear (landing values) As shown by Tables 8b and 8c the gear groups of major importance in terms of effort and economic importance