ca. 82.000 tons tobis samlet set. I Område 1 er der landet ca. 30.000 tons, det meste af IOK-fartøjer. Område 2 er nu lukket, der blev fanget 8.360 tons, hvilket er væsentligt mere end kvoten på 4.717 tons. I område 3 er der landet 43.000 tons, størstedelen af IOK-fartøjer. I område 4 har der næsten ikke været nogen landinger. I Kattegat er fiskeriet
drøftelse af muligheden for år til år fleksibilitet på fartøjsniveau for arter omfattet af FKA i lighed med den mulighed, der allerede er for IOK- arter. NaturErhvervstyrelsen oplyste, at prøveordningen for IOK-arter, generelt fungerede godt for de arter, hvor den har været praktiseret, men der var som bekendt et begrænset antal arter og et beskedent
bemærket, at eventuelle konsekvenser ved Brexit først påvirkede grundlaget for beregning af kvotekoncentration i 2022, da IOK-kvotekoncentration blev beregnet på gennemsnittet af de tre seneste års slutkvoter. Overskridelse af 10 % IOK-loft som følge af ændringer i de disponible danske kvoter var omfattet af reguleringsbekendtgørelsen (§ 70 stk. 6 og 7) [...] at evaluering var godt, men at det var svært at forestille sig, at der var politisk opbakning til yderligere opblødning af aktivitetskravet på kort sigt. 9. Beregning af 10% IOK-loft i lyset af Brexit-indfasning DPPO anmodede om en orientering om, hvorledes beregningen af kvotekoncentration blev håndteret fremadrettet i lyset af Brexit-betalingen til
tilmelde mit fartøj til den tidsubegrænset kystfiskerordning (sæt X): • Fartøjet, tilmeldt den tidsubegrænset kystfiskerordning binder fartøjets samlede kvoteandele af FKA og IOK og kapacitet (BT og KW) permanent i ordningen. Fartøjet ændrer herefter status til FKA-kystfiskerfartøj. Fartøjer registreret som FKA-fartøjer, som ikke råder over kvoteandele
har frasagt sig en IOK-andel af blåhvilling mod til gengæld at kunne fiske blåhvilling på ration. Da kvoten var lav i 2010, blev mængderne til rationsfiskeri afskaffet. Nu er kvoten høj igen, og derfor er et eventuelt rationsfiskeri pludselig blevet relevant. Hvis rationsfiskeriet skal genindføres, tages mængderne fra de øvrige IOK-fartøjer, så det vil
fartøjer, anvendes og underskrives felterne i boksen neden for. Ansøgninger der ønskes behandlet i indeværende år om godkendelse af FKA-FE-fartøj for førstegangsetablerede (IOK-FE fartøj), skal være Fiskeristyrelsen i hænde senest 1. november. Ansøger skal give og Fiskeristyrelsen besked, når fartøjet er blevet registreret i Søfartsstyrelsens skibsregister
eksisterede en generel force majeure bestemmelse i bekendtgørelsen. Koncentrationsregler Pelagisk PO bemærkede, at de støttede styrelsens forslag til beregning af de samlede IOK- mængder. NaturErhvervstyrelsen præsenterede to eksempler på hvordan beregningen kunne gennemføres. Udvalget ville overveje de forskellige forslag til ændringer af bekendtgørelsen [...] er der ikke tale om et ulovligt overfiskeri, og det indebærer, at den danske makrelkvote for 2014 reduceres med 262 tons. Det er der allerede taget højde for ved uddeling af IOK-mængder for makrel for 2014, og reduktionen får derfor ikke konsekvenser for hverken erhvervet eller forvaltningen. Sperling i norske farvande i Nordsøen Fangsten i 2013 på knap
afspejles i Muslingepolitikken. • Aftale om indsats mod kvotekoncentration i dansk fiskeri (nov. 2017) - Krydsregler IOK/FKA/FTA mv. Krydsregler kendes fra industrifiskeriet. Reglerne er skærpet i 2017 og ved ejerskab af mere en 1 % IOK, må man ikke eje FKA. I aftalen mod kvotekoncentration indgår, at muslingefiskeriet også skal omfattes af en krydsregel
inden skifte til uregulerede fiskerier eller inden skifte til fiskerier af de årsmængder, som det pågældende fartøj kan fiske, medbringe og lande i medfør af reglerne om FKA og IOK, afmelde tilladelsen. Afmelding skal foretages som angivet i bilag 15 i reguleringsbekendtgørelsen. B. For tilladelsen gælder følgende generelle vilkår: 1. Fiskeriet skal foregå
bemærkede DPPO, at dette efter DPPO's mening ville være i strid med reguleringsbekendtgørelsens § 129. DPPO bemærkede, at eventuelle overskydende mængder skulle uddeles til IOK i overensstemmelse med bekendtgørelsen. FST bekræftede DPPO's læsning af reguleringsbekendtgørelsens § 129. Afslutningsvis bemærkede O. V. Jørgensen, at det ikke var optimalt [...] samt i Skagerrak og Kattegat 3A” var landet, og hvor stor en andel som var gået til konsum. Samtidig ønskede DPPO en dialog om, hvornår uopfiskede mængder skulle tilbage til IOK-kvoteejerne for at sikre optimal kvoteudnyttelse. Punktet blev behandlet under punkt 3.d. 7. Orientering om kvoteforhandlinger for Østersøen Departementet orienterede om for [...] i foreningernes høringssvar til nuværende høring om reguleringsbekendtgørelsen, så det kunne tages til efterretning. DFPO bemærkede, at der var forskellige regler for FKA og IOK på dette område. Det var nødvendigt at se på, at det skulle være forståeligt for fiskerne. Derudover mente DFPO, at det skulle vurderes, hvad der var nødvendigt at indhente af