kommissæren. Det drøftes i det i Baltfish, ligesom vi også drøfter det med tyskerne og Irerne som også er nervøse over denne udvikling. DSA mente, at løsningen var at sortere landingerne, men at det jo ikke var tilladt. UM mente, at det på nuværende tidspunkt er vigtigst at finde en løsning for 2018. UM nævnte, at der bl.a. er fartøjer i kystfiskerordningen
erhvervsmæssige landinger i Ringkøbing Fjord har været betydelige gennem de seneste 10 år med årlige fangster mellem 27 og 218 tons årligt (årlig værdi 0,64 – 2,47 mio kr). Hertil skal lægges et betydeligt fritidsfiskeri. Landingerne i Nissum Fjord er betydelig mindre, mens fritidsfiskeriet Hertil skal lægges fritidsfiskeri. Landingerne i Nissum Fjord
også støtte investeringer til omstrukturering af landings- steder og til forbedring af forholdene for fisk, der landes af kyst- fiskere på eksisterende landingssteder, der er udpeget af de kompetente nationale myndigheder. 2. Sådanne investeringer skal navnlig vedrøre: a) forbedring af forholdene for landing, forarbejdning og opbe- varing af fiskerivarer [...] afsætning af nye produkter ved anven- delse af ny teknologi eller udvikling af innovative produktionsmetoder g) afsætning af produkter, der hovedsagelig stammer fra lokale landinger og akvakultur. 2. Investeringerne skal først og fremmest tage sigte på at fremme bæredygtig beskæftigelse inden for fiskerisektoren. 3. Investeringsstøtten begrænses til: [...] brændstof-, is-, vand- og elforsyning c) udstyr til vedligeholdelse og reparation af fiskerfartøjer d) bygning, modernisering og udvidelse af kajer, der øger sik- kerheden ved landing og lastning e) elektronisk forvaltning af fiskeriaktiviteter f) forbedring af sikkerhed og arbejdsvilkår g) opbevaring og behandling af affald h) foranstaltninger til nedbringelse
kapacitet og en effektiv offentlig administration uden at øge den administrative byrde 3.A.1 - Antal konstaterede alvorlige overtrædelser Antal 20 14 2 - - - - - - - - 16 3.A.2 - Landinger, der har været genstand for fysisk kontrol % 10 02 0 - - - - - - - - 0 2 Tabel 1.3, resultatindikator 3.A.2: De støttede projekter har i 2014 og 2015 været fokuseret på tilpasning [...] fiskerfartøjer. 0-værdier er antaget ikke at være relevante. Kun positive værdier er medtaget i procentberegningen 3.A.2 vurderes kvalitativt i rapporten. Målværdien for landinger der har været genstand for fysisk kontrol er % af landet mængde. 1.8 bevaret beskæftigelse er ikke endelig defineret af Kommissionen. 18 Tabel 2.1.1: Outputindikatorer for
reduktioner er tilladelserne reduceret fra 406 i 2009 til 330 i 2014, den erhvervsmæssige fiskeriindsats er reduceret væsentligt, og de samlede registrerede erhvervsmæssige landinger af ål er pr. 31. december 2013 reduceret fra en gennemsnitlig fangst i perioden 2004-2006 på 550 tons til 331 tons i 2013, dvs. en reduktion på 40 %. Nye landingstal vil blive
dagens møde. Der var ikke yderligere punkter til dagsordenen. Ad 2. Muslingefiskeri i Lillebælt Søren Palle Jensen gav en kort status på 2015/ 2016 sæsonens fiskeri ift. landinger og udnyttelse af kvote samt mængden af landede sten. Kvoten var på 8.000 tons. Der er i peroden fra 1. marts 2015 til og med januar 2016 landet i alt 2.439 tons blåmuslinger
store maskinkraft, hvilket medfører et reduceret brændstofforbrug som følge. Der forventes dog også et reduceret udbytte i fangstmængde, men samtidig en højere kvalitet af landingen. I dansk fiskeri er fiskeri med tejner endnu ikke udbygget, hvorfor omkostningseffektiviteten endnu ikke er fuldt dokumenteret. Redskabsskifte til ikke-slæbende redskaber
en længere årrække (1986 – 2011) ligget på et meget beskedent niveau med årlige landinger på 150 – 4000 kg (gennemsnit 1537 kg/år), men med en stigende tendens. År 2012 adskiller sig markant herfra med en lan- ding på 15.800 kg. Sammenligner man de kommercielle landinger i Nissum Fjord og Ringkøbing Fjord ser man, at der forholdsmæssigt fanges betydelig [...] Fjord I Ringkøbing Fjord fiskes der ud over helt også store mængder skrubber med nedgarn. Dette fi- skeri drives både erhvervsmæssigt og af fritidsfiskere. De erhvervsmæssige landinger har væ- ret betydelige gennem de seneste 10 år med årlige fangster mellem 27 og 218 tons årligt (årlig værdi 0,64 – 2,47 mio kr). Bifangsten i dette fiskeri kendes ikke. Det
men formentlig ikke nok til at nå målet. Resultatindikatorerne for UP3 (Dataindsamling og kontrol) viste, at der i 2020 har været udfordringer med den fysisk kontrol af landinger pga. Covid-19. Resultatindikatorerne for UP4 (FLAG) viste flotte tal, da målene var nået for alle tre indikatorer. Resultatindikatorerne for UP5 (afsætning og forarbejdning)
Fiskeristyrelsen / Årsrapport 2019 9 2.3.4 Formål 3. Kontrol Formål “3. Kontrol” omfatter omkostninger til alle kontrolopgaver i styrelsen, dvs. blandt andet søværts kontrol og landings- kontrol. De samlede omkostninger for hovedformål 3 udgjorde 170,7 mio. kr. i 2019. Målet er at udøve effektiv, korrekt og kundevenlig kontrol samt tilsyn. Som en del af [...] elsesmål 5,0% Reduktions- mål Mål opnået 2018 4,9% 30 3 - Tilmelding TOR DNK08 Pt. ingen mål Pt. ingen mål 3,1% 31 3 - Tilmelding TOR DNK09 Pt. ingen mål 5,0% Reduktions- mål 49 landinger i 2018 0,0% 32 3 - Tilmelding TOR DNK10 Pt. ingen mål Pt. ingen mål 100,0% 23 land- inger 33 3 - Tilmelding TOR DNK11 Pt. ingen mål Pt. ingen mål 50,0% 2 land- inger 34 4