Teknisk fejl forsinker automatisk fornyelse
Pga. en teknisk fejl har der siden årsskiftet ikke kunne ske automatiske betalinger via PBS/Betalingsservice for de borgere, der har oprettet en betalingsaftale.
Det betyder, at lyst- og fritidsfiskere som har tilmeldt sig en gældende betalingsaftale, ikke automatisk har fået fornyet deres fisketegn i januar måned ligesom sidste år.
Fejlen betyder også, at det heller ikke har været muligt at oprette nye betalingsaftaler siden årsskiftet.
Hvad skal du gøre?
Rent faktisk skal du ikke gøre noget som helst, hvis du har tilmeldt dig automatisk fornyelse af dit fisketegn, andet end at vente på, at fornyelsen sker automatisk.
Betalingsaftalerne for 2022 er nemlig i fuld gang med at blive fornyet, og det betyder blot, at din automatiske betaling via PBS/Betalingsservice vil falde lidt senere i år.
Planlægger du en fisketur, skal du blot medbringe dit fisketegn som sædvanlig.
Selvom den automatiske betaling for 2022 ikke er fornyet endnu, vil dit fisketegn nemlig stadig være gyldigt, så længe du er tilmeldt betalingsaftalen.
Du kan nu igen oprette en ny betalingsaftale, da fejlen nu er udbedret.
Kontakt
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på fisketegn@fiskeristyrelsen.dk eller tlf. 72 18 56 06.