Følgende systemer er utilgængelige under servicevinduet:
- Afregningsblanket
- Afregninger web og system – system
- Anmeldelse af ulovligt fiskeri
- eLog
- ERS
- ERS-NOR
- Fiskeriportal
- Landingserklæringer web og system – system
- Meldinger web
- NEAFC
Hvis I oplever, at et system, som ikke er nævnt ovenfor, er nede under servicevinduet, bedes I venligst kontakte mpe@fiskeristyrelsen.dk
EU og de norske fiskerimyndigheder er informeret om systemlukningen.
----------------------------------------------
Her finder I vejledning til, hvad I kan/skal gøre i perioden.
Føring af logbog
Fartøjer med en igangværende fangstrejse i eLog skal fortsætte med at føre den elektroniske logbog som normalt. Status vil forblive gul, indtil systemerne er kørende igen. Startes en ny fangstrejse i perioden, hvor systemerne er lukkede, skal alle aktiviteter, der normalt skal føres i logbogen, føres på papir, indtil den elektroniske logbog igen er tilgængelig. De papirførte logbogsoplysninger indføres herefter i en nye fangstrejse i eLog. Fartøjer, der fører eLog, skal mens fangstrejsen føres på papir, telefonisk meddele Fiskeristyrelsens FMC om afsejling og ankomst samt alle aktiviteter (meldinger) i norsk eller andre 3. landes farvande.
Inden en fangstrejse, hvor logbogen er ført på papir, kan indtastes, skal kvittering for seneste eLog fangstrejse være modtaget og kvitteret. Ventende eLog kvitteringer vil blive udsendt så snart Fiskeristyrelsens systemer igen er i normal drift.
Meldinger
Fartøjer, der ikke fører elektronisk logbog skal afgive meldinger vedrørende fiskeriaktiviteter, ankomst til havn m.m., til Fiskeristyrelsens Fiskeri Moniterings Center (FMC) på telefon: (+45) 72 18 56 09.
Det modtagne kvitteringsnummer på en melding afgivet til Fiskeristyrelsens FMC, skal som sædvanligt indføres i logbogen.
Fiskeristyrelsens hjemmeside, tablets, mobiltelefon eller smartphone kan ikke bruges til afgivelse af meldinger i perioden.
Fiskeriportal, afregninger og landingserklæringer
Der er ikke adgang til Fiskeriportalen under servicevinduet, ligesom der ikke kan indberettes afregninger og landingserklæringer.
Del gerne viden om servicevinduet, hvor det er relevant.
Vi beklager ulejligheden og takker for jeres forståelse.